• -2,00 zł
Obraz Japonii w relacjach polskich podróżników z przełomu XIX i XX wieku
search
  • Obraz Japonii w relacjach polskich podróżników z przełomu XIX i XX wieku

Obraz Japonii w relacjach polskich podróżników z przełomu XIX i XX wieku

49,00 zł
47,00 zł Zniżka 2,00 zł
Brutto

Polacy dostrzegali w tym kraju i w społecznościach go zamieszkujących coś być może unikalnego. Japonia nie była dla nich egzotyczna. Opisy, które zawarli w swoich pracach, wskazują, że krajobraz Japonii nie był im obcy, miejscami wręcz przywodził na myśl albo rodzime strony, albo miejsca znane ze wcześniejszych wypraw. Z czego to mogło wynikać?

Ilość
Ostatnie sztuki w magazynie

Polacy dostrzegali w tym kraju i w społecznościach go zamieszkujących coś być może unikalnego. Japonia nie była dla nich egzotyczna. Opisy, które zawarli w swoich pracach, wskazują, że krajobraz Japonii nie był im obcy, miejscami wręcz przywodził na myśl albo rodzime strony, albo miejsca znane ze wcześniejszych wypraw. Z czego to mogło wynikać? Czy powodem tego mogło być to, że ziemie polskie i rejony Europy Środkowej były ich jedynymi punktami odniesienia? Dla części z nich mogło tak być, jednak większość omawianych podróżników posiadała już doświadczenia podróży do innych miejsc w Europie i w świecie. A zatem, jaki mógł być tego powód?

Dagmara Franz, magister historii, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła studia na kierunku Historia, specjalność archiwistyczna. Interesuje się przede wszystkim historią i kulturą Japonii, a także rozmaitymi zagadnieniami związanymi z kulturą popularną i zastosowaniem jej w nauce. Wkrótce nakładem wydawnictwa ArchaeGraph ukaże się publikacja pokonferencyjna poświęcona tematowi Ogrywanie historii. Rola i miejsce gier w historiografii, w której to znajdzie się artykuł Rola i znaczenie gier w kontekście popularyzacji historii na przykładzie serii Assassin’s Creed.

ISBN 9788367730914

Dane kontaktowe producenta: Wydawnictwo infort editions ul. Cicha 3, 42-690 Połomia, Polska, tel. +48 609 666 104, mail: inforteditions@interia.pl